vrijdag, december 08, 2006

Gedicht Tijd



TIJD

Wat doe je met je tijd?
Bestaat je leven uit haat en nijd?
Of heb je ook nog wel eens een ander gevoel
als je begrijpt wat ik bedoel
bij veel mensen
laat dit nog al eens te wensen
de tijd vliegt voorbij
voor jou…….voor mij…….
wat doe je er mee……
ben je voor anderen een goede fee
of rommel je maar wat aan
en denk je soms; wat heb ik nu toch gedaan
wat doe ik met mijn leven
met de tijd die me is gegeven
“de tijd gaat snel
gebruik hem wel “
stond in mijn poézie-album geschreven
ik nam mij voor daarnaar te streven
helaas, het lukt me niet elke dag
af en toe ga ik overstag
ik neem mij zelf dan onder handen en denk
het leven is een Gods-geschenk
daar moet je zuinig op zijn
maak het elke dag weer fijn
voor jou en voor anderen
zó kun je je leven veranderen
al is het maar met een lach
wéét dat je er “allemaal “wezen mag!
en dat je mag genieten altijd weer
zó ont-dek je grote rijkdom, meer en meer
in het kleinste ding
waarvan de “groot-heid “ je steeds ontging
vul je leven met LIEFDE en wees blij
want de levens-tijd aan jou gegeven is zó voorbij
jaag niet achter allerlei dingen aan
dan is je leven naar de maan
lééf “bewust “ , let op je gedachten
want dàt zijn héél sterke krachten
keer elke dag weer even héél diep in je ZELF en wéét dan
dat “all-één jij “ jouw leven veranderen kan


Suzan Hafma de Bliek

Geen opmerkingen: